کارت المثنی پایان خدمت :
ممکن است به هر دلیلی کارت پایان خدمت یا معافیت خود را گم کنیم، راه چاره چیست؟
با خبرینو همراه باشید تا راه حل دریافت کارت المثنی پایان خدمت و معافیت را ببینیم.
همچنین بخوانید:
"پیگیری صدور کارت پایان خدمت"
صدور کارت المثنی معافیت مشمولین داخل کشور
روند رسیدگی
- 1. متقاضیان کارت معافیت المثنی می بایست ابتدا با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان وظیفه عمومی ناجا به آدرس www.police.ir قسمت خدمات الکترونیک - کارتهای مفقودی از عدم پیدایش ( پیدانشدن ) کارت مفقودی ( گم شده )خود اطمینان حاصل نمایند .
- 2. مشمولان باید مدارک مورد نیاز را تکمیل نموده و به دفاتر خدمات الکترونیک (پلیس+10) مراجعه نمایند.
مدارک مورد نیاز
- برگ تکمیل شده درخواست المثنی کارت معافیت (برگ شماره 1)
- تصویر کارت معافیت قبلی (در صورت وجود )
- عکس سیاه و سفید 3×2تمام رخ مشمول با زمینه کاملاً سفید و مطابق با شئونات اسلامی، یک قطعه پشت نویسی شده
- ارائه برگ تعهد (برگ شماره 2 که توسط دفتر اسناد رسمی مورد تایید قرار گرفته باشد )
- کپی کارت ملی
- کپی صفحه اول وصفحه توضیحات شناسنامه
اصل فیش های بانکی:
- 1. مبلغ 100،000 ریال به حساب شماره 2171159001001 سیبا نزد بانک ملی شعبه حسابهای دولتی.
- 2. مبلغ 10،000 ریال به حساب شماره 2171159014000 وزارت اقتصاد ودارایی - بانک ملی ایران شعبه ناصر خسرو
- 3. مبلغ 82،000 ریال به حساب شماره 0106374479003 سیبا بانک ملی شعبه علامه طباطبایی شمالی (مخصوص هزینه صدور کارت هوشمند )
همچنین بخوانید:
استعلام وضعیت خدمت
صدور کارت المثنی معافیت مشمولین خارج کشور
نحوه اقدام و رسیدگی به درخواست المثنی :
متقاضی درخواست المثنی کارت با مراجعه به سفارت و یا نمایندگی جمهوری اسلامی درکشور محل اقامت نسبت به تکمیل و ارائه مدارک ذیل اقدام می نماید .
مدارک لازم جهت صدور کارت المثنی
- 1. برگ تکمیل شده درخواست صدورالمثنی کارت معافیت / پایان خدمت توسط متقاضی
- 2. تصویر ( کپی )کارت معافیت / پایان خدمت قبلی .
- 3. عکس سیاه و سفید 3*2 تمام رخ مشمول بازمینه سفید و مطابق با شئونات اسلامی ،2قطعه پشت نویسی شده .
نبصره 1:
عکس های ارسالی می بایست از یک کلیشه باشند .
تبصره 2:
از دوقطعه عکس ارسالی یک قطعه عکس برروی برگ شماره 2 و قطعه دیگر برروی برگ شماره 3 الصاق گردد
- 4. ارائه برگ احرازهویت
- 5. ارائه برگه تعهد .
- 6. اخذ مبلغ 190،000 ریال جهت صدورکارت هوشمند المثنی .
- 7. لاشه کارت در صورت وجود
سفارت و یا نمایندگی جمهوری اسلامی برگ های احراز هویت و گواهی امضاء متقاضیان را تایید و به همراه کلیه مدارک از آن طریق به وزارت امورخارجه ارسال گردد .
وزارت امورخارجه موظف است مبالغ اخذ شده ازمتقاضیان را به شماره حساب های ذیل واریز و ضمنا به صورت ماهانه نسبت به ارسال فیش های واریزی به سازمان اقدام نمایند :
- 1. مبلغ 100،000 ریال به حساب شماره 2171159001001 سیبا نزد بانک ملی شعبه حسابهای دولتی .
- 2. مبلغ 10،000 ریال به حساب شماره 2171159014000 وزارت اقتصاد و دارایی – بانک ملی ایران شعبه ناصر خسرو
- 3. مبلغ 80،000 ریال به حساب شماره 0106374479003 سیبا بانک ملی شعبه علامه طباطبایی شمالی ( مخصوص ) هزینه صدور کارت هوشمند )
وزارت امورخارجه موظف است جهت ارسال مدارک دریافتی از سفارت و یا نمایندگی و متعاقبا دریافت کارت های صادرشده و ارسال آن به سفارت و یا نمایندگی مورد نظر جهت تحویل به متقاضی از طریق نماینده اقدام نماید .
صدور کارت المثنی پایان خدمت مشمولین داخل کشور
روند رسیدگی
مشمولینی که کارت پایان خدمت آنان مفقود ( گم شده ) ، سرقت و یا امحاء (از بین رفته ) شده است جهت صدور مجدد کارت باید به طریق ذیل عمل نمایند :
پس از گذشت 4 ماه از تاریخ سرقت، مفقود ویا امحاء شدن کارت پایان خدمت ، مدارک ذیل را تکمیل و جهت ثبت در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) تحویل این دفاتر بنمایند.
مدارک مورد نیاز
- برگ تکمیل درخواست صدور کارت پایان خدمت توسط متقاضی (برگ شماره 1)
- تصویر کارت ملی ، صفحه اول وصفحه توضیحات شناسنامه
- عکس سیاه وسفید 3×2 تمام رخ مشمول با زمینه سفید مطابق با شئونات اسلامی یک قطعه پشت نویسی شده
- ارائه برگ تعهد (برگ شماره 2 که توسط دفتر اسناد رسمی مورد تایید قرار گرفته باشد )
- لاشه کارت در صورتی که بخشی از آن سوخته و یا از بین رفته باشد.
- گواهی مبنی بر درج آگهی عدم اعتبار کارت پایان خدمت در رومه و یا بریده آگهی های مربوط (در دو نوبت به فاصله یک ماه)
اصل فیش های بانکی:
- مبلغ 120،000 ریال به حساب شماره 2171159017005 سیبا نزد بانک ملی شعبه حسابهای دولتی
- مبلغ 10،000 ریال به حساب شماره 2171159014000 وزارت امور اقتصاد ودارایی نزد بانک ملی شعبه ناصر خسرو
- مبلغ 80،000 ریال به حساب شماره 0106374479003 سیبا بانک ملی شعبه علامه طباطبایی شمالی (مخصوص هزینه صدور کارت هوشمند)
تبصره:
در صورتیکه بخشی از کارت سوخته و یا از بین رفته باشد و لاشه آن موجود باشد ، نیازی به درج آگهی در رومه و گذشت 4 ماه نمی باشد و فقط لاشه کارت ضمیمه پرونده گردد.
همچنین بخوانید:
دریافت کد 12 رقمی ارتش و سپاه برای کنکور 99 – 98
صدور کارت المثنی پایان خدمت مشمولین خارج کشور
نحوه اقدام و رسیدگی به درخواست المثنی :
متقاضی درخواست المثنی کارت با مراجعه به سفارت و یا نمایندگی جمهوری اسلامی درکشور محل اقامت نسبت به تکمیل و ارائه مدارک ذیل اقدام می نماید.
مدارک لازم جهت صدور کارت المثنی
- 1. برگ تکمیل شده درخواست صدورالمثنی کارت معافیت / پایان خدمت توسط متقاضی
- 2. تصویر ( کپی )کارت معافیت / پایان خدمت قبلی .
- 3. عکس سیاه و سفید 3*2 تمام رخ مشمول بازمینه سفید و مطابق با شئونات اسلامی ،2قطعه پشت نویسی شده .
نبصره 1:
عکس های ارسالی می بایست از یک کلیشه(یک نوع) باشند .
تبصره 2:
از دوقطعه عکس ارسالی یک قطعه عکس برروی برگ شماره 2 و قطعه دیگر برروی برگ شماره 3 الصاق گردد
- 4. ارائه برگ احرازهویت
- 5. ارائه برگه تعهد .
- 6. اخذ مبلغ 190،000 ریال جهت صدورکارت هوشمند المثنی .
- 7. لاشه کارت در صورت وجود
سفارت و یا نمایندگی جمهوری اسلامی برگ های احراز هویت و گواهی امضاء متقاضیان را تایید و به همراه کلیه مدارک از آن طریق به وزارت امورخارجه ارسال گردد .
وزارت امورخارجه موظف است مبالغ اخذ شده ازمتقاضیان را به شماره حساب های ذیل واریز و ضمنا به صورت ماهانه نسبت به ارسال فیش های واریزی به سازمان اقدام نمایند :
- 1. مبلغ 100،000 ریال به حساب شماره 2171159017005 سیبا نزد بانک ملی شعبه حسابهای دولتی .
- 2. مبلغ 10،000 ریال به حساب شماره 2171159014000 وزارت اقتصاد و دارایی – بانک ملی ایران شعبه ناصر خسرو
- 3. مبلغ 80،000 ریال به حساب شماره 0106374479003 سیبا بانک ملی شعبه علامه طباطبایی شمالی ( مخصوص ) هزینه صدور کارت هوشمند )
وزارت امورخارجه موظف است جهت ارسال مدارک دریافتی از سفارت و یا نمایندگی و متعاقبا دریافت کارت های صادرشده و ارسال آن به سفارت و یا نمایندگی مورد نظر جهت تحویل به متقاضی از طریق نماینده اقدام نماید .
منبع: سایت خبری خبرینو
درباره این سایت